SEO en SEA

Het is van cruciaal belang voor elk bedrijf om gezien te worden in zoekmachines. Hogere posities in zoekresultaten resulteren in meer bezoekers, meer leads, en hogere conversiepercentages. Verschillende digitale marketingtactieken kunnen helpen om je website onder de aandacht van je doelgroep te brengen. SEO en SEA zijn twee marketingtactieken die je kan gebruiken om het verkeer naar een website te verhogen.  Je kan gebruik maken van de zoekopdrachten die internetgebruikers uitvoeren op een zoekmachine. Deze SEA en SEO zijn echter twee fundamentele verschillende strategieën: de ene richt zich op de organische resultaten van een website (SEO), terwijl de andere ervoor kiest om advertenties aan te bieden (SEA). Wanneer je doelgroep zoekt naar een zin die verband houdt met je bedrijf, kan je deze verschillende tactieken gebruiken om met hen te communiceren.

Word gevonden met SEO   

Als bedrijfseigenaar moet je je ervan bewust zijn dat als je wilt dat mensen je ontdekken, je de online vindbaarheid moet versterken. Omdat de meerderheid van de mensen locaties zoekt op hun computer, telefoon of ander mobiel apparaat, is het hebben van een website in je eigen belang. Echter, naast een website, moet je ook de juiste informatie hebben om op te vallen tussen alle andere pagina’s op het internet. Het is van cruciaal belang voor elke succesvolle website om je vindbaarheid online via zoekmachines te versterken. Zoekmachines willen weten waar je site en je inhoud over gaan. Mensen hebben een probleem of een vraag en zijn op zoek naar een antwoord. Je doel als website-eigenaar is om nuttig materiaal te genereren dat deze vragen zo goed mogelijk beantwoordt.

Wanneer je website goed ontworpen is en dus geoptimaliseerd voor zoekmachines, zullen de robots van zoekmachines je een betere positie bieden en verbeter je dus je SEO vindbaarheid. Het algoritme van Google wordt voortdurend aangepast om ervoor te zorgen dat de zoekresultaten zo dicht mogelijk liggen bij wat de consument wil. Onze goed geïnformeerde SEO-specialisten weten precies hoe ze jouw zichtbaarheid kunnen verbeteren. Wij zijn er om je te helpen, of je nu een full-service bureau nodig hebt of gewoon iemand die je begeleidt.

Verbeter je SEA                               

SEA (ook gesponsorde advertenties, search engine advertising, pay-per-click marketing en cost-per-click marketing genoemd) is een praktijk waarbij advertenties in de resultaten van zoekmachines worden getoond telkens wanneer iemand naar de diensten of producten van de adverteerder zoekt. Het resultaat is dat de getoonde advertentie goed aansluit bij elke zoekopdracht. SEA is, mits correct uitgevoerd, een zeer succesvolle techniek om nieuwe klanten binnen te halen en online verkoop te genereren. Online adverteren is een no-brainer omdat de meeste consumenten tijd op het internet doorbrengen, vooral met zoekmachines.

Verbeter je SEA door een succesvolle campagne uit te voeren. Hiervoor moet je niet alleen Adwords begrijpen, maar ook relevante resultaten monitoren. Alleen dan zal je in staat zijn om te zien waar je SEA kan verbeteren en indien nodig te veranderen. Eerst en vooral moet je rekening houden met de kwaliteitsscore. Dit is een schatting van de kwaliteit en relevantie van uw campagnes op basis van drie belangrijke factoren, namelijk; zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s. Relevantie, zoekintentie en algemene gebruikerservaring zijn de drie belangrijkste variabelen die Google in overweging neemt bij het bepalen van de kwaliteitsscore van een advertentie. Je SEA verbeteren kan dus simpelweg door rekening te houden met deze factoren.  Dit zijn allemaal factoren waar wij je mee kunnen helpen. We zijn al jaren actief met Adverteren in Google. We helpen onze klanten met het opzetten, het onderhouden en perfectioneren van hun campagnes.

Wat kan online marketing voor jou betekenen?            

Vroeger benaderden bedrijven hun doelgroep via media als televisie, radio, tijdschriften, evenementen en directe mail. Nu mensen steeds meer tijd online doorbrengen, proberen bedrijven potentiële klanten te bereiken via digitale platforms en moeten online marketing toevoegen aan hun marketingstrategie. Bedrijven moeten immers gaan waar de mensen zijn. Online marketing is een van de meest kritische aspecten voor elk bedrijf om te overwegen. De huidige online platforms bieden een overvloed aan kansen. Investeren in verschillende digitale marketing tactieken, zoals PPC en SEO, zal je bedrijf verschillende voordelen opleveren. Online marketing is een fantastische manier voor je bedrijf om uit te breiden en meer waardevolle bezoekers en inkomsten te verkrijgen.

Voor veel bedrijven is online marketing een uitdaging geworden. Klanten hebben hoge verwachtingen van de online aanwezigheid van bedrijven, waaronder websites en sociale-mediaprofielen. Ze willen een consistente merkervaring, ongeacht waar ze zich op het internet bevinden. De verplichtingen die gepaard gaan met het onderhouden van dit niveau van marketing kunnen voor veel bedrijven te veel zijn. Daarom maken veel bedrijven gebruik van de kennis van een online marketingbureau. Digitale marketeers opereren elke dag in zowel de echte als de digitale wereld. Ze worden in staat gesteld door bedrijf gerelateerde strategische doelen en richtlijnen. Daarom kunnen zij bedrijfssucces garanderen, ongeacht de fase van het bedrijf. Investeren in digitale marketingdiensten kan de inkomsten, leads en conversies van je bedrijf verhogen. Als je klaar bent om je bedrijf naar het volgende niveau te tillen, neem dan online contact met ons op om uit te vinden hoe wij je kunnen helpen.

Begin vandaag

Neem contact met ons op en ontvang een open en eerlijk advies.